LITERA vol. 1








Kluk je knížka, kterou jsem četla o prázdninách a nadobro se do ní zamilovala. Dahl v ní vypráví o svém dětství v Anglii, norských rodičích, ukryté myši či pobytech v internátě. Text před vámi plyne takovou rychlostí, že za jedno odpoledne nemáte co dělat a s úsměvem na rtech si říkáte: Ach, já bych také chtěla prožít něco takového. Klasické klučičí lumpárny jsou líčeny s lehkostí a humorem jemu vrozenými a já už konečně chápu, odkud bral inspiraci pro knihy určené dětem (MatyldaDanny mistr světa nebo jeho nejznámější Karlík a továrna na čokoládu), které jsem jako malá zbožňovala. 


Druhou knihou je biografie české šlechtičny Sidonie Nádherné, která žila na počátku dvacátého století. Autorka líčí počátky rodu, rodinné poměry ve kterých malá baronka vyrůstala, její problémy s láskou, vztah k bratru Charliemu či Sidoniin bohatý kulturní život. Čtenář se díky tomu dozvídá o nelehkém osudu této ženy, která může být v mnoha ohledech inspirací a vzorem nám všem - pro mě je to pak hlavně láska k panství Vrchotovy Janovice a touha zachránit ho před nepřízní osudu za druhé světové války. 

A co vy, jak jste na tom se čtením? Jaké knihy Vám za poslední dobu přirostly k srdci a na jakou knižní klasiku nedáte dopustit? Budu se těšit na Vaše komentáře. 

Karolína


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš nádherný komentář!