SIGNAL NaFilm



Musím se přiznat, že v pátek jsem měla trochu krizovku. Ve škole se začíná přiostřovat a byť že byl přede mnou slunný víkend, mně bylo najednou tak nějak smutno u srdce. Původně za mnou měl na pár dnů přijet bratr, ale nakonec mu to nevyšlo a tak mě čekal opět jeden z víkendů: sama v Praze. Měla jsem sto chutí, skočit do prvního autobusu a odjet domů na Moravu, ale nakonec zvítězilo mé silnější kulturní já v osm večer už jsem stepovala v dešti na Míráku a sledovala projekci na zdi kostela svaté Ludmily. A že to stálo za to. V rámci Signal Festivalu se totiž o víkendu rozsvítilo celé centrum Prahy a všichni její obyvatelé vyrazili do ulic, aby zhlédli světelné projekce od českých i světových mistrů v tomto uměleckém žánru. 

Rudolfinum

Náměstí Republiky

piazzetta Národního divadla

Ovocný trh

Asi má nejoblíbenější projekce v Colloredo - Mansfeldském paláci, kde jste mohly po přečkání šíleně dlouhé fronty zhlédnout digitalizovanou podobu vlámských mistrů. 



No a v sobotu jsem se vypravila NaFilm. Jedná se o výstavu vytvořenou studentky Katedry filmových studií na UK, kteří se rozhodli vybudovat první muzeum filmu v Česku. 
Jejich práce mapuje tři období české filmografie: němý film a postupné přidání zvuku, avantgardní pojetí filmu u nás a v neposlední řadě exilové umění za kamerou. Tohle vše můžete najít v Muzeu Montanelli v pražské Nerudovce. Ale pospěšte si, výstava končí již tuto neděli 25. 10.!!

Vidíte tu kliku?

,
Komentovaná prohlídka fakt stojí za to. PS.: studenti to mají celé zadarmo :)


Jaký byl Váš víkend? Stali jste se součástí Signálu, anebo zajdete NaFilm? Budu se těšit na Vaše komentáře. 

Karolína







Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš nádherný komentář!