MADELEINE ALBRIGHT u mě doma




Mám v oblibě číst všemožné články či knihy o ženách, které něco velkého a významného dokázaly (na nočním stolku mi nyní leží biografie Coco Chanel). Mnoho z nich mě pak inspiruje pro mé další kroky.
Není tedy asi náhodou, že u mě doma "zaklepala na dveře" i Madeleine Albright. Poprvé se tomu stalo před dvěma lety, kdy jsem četla její knihu Pražská zima
Jedná se o autobiografii, mapující dětství v Praze, zážitky z druhé světové války, které strávila s rodiči ve Velké Británii (otec byl československý diplomat) a pozdější emigraci do Spojených států. Pro mne to byl ale neobyčejný příběh dívky, která dalo by se říci tvoří naše dějiny a jež to z české kotliny dotáhla až do Bílého domu.
Když jsem knihu četla, byla jsem fascinována především její cestou ke vzdělání a pozdější kariérou. Toužila jsem, také se stát diplomatkou a procestovat svět. Možná právě díky tomu teď studuji něco podobného - mezinárodních obchod.

Tajnou řeč broží jsem přečetla teprve nedávno. Madeleine v ní popisuje svůj vztah k tomuto často opomíjenému doplňku. Každý šperk má svůj vlastní, mnohdy velice zajímavý příběh a dohromady tvoří záznam působení Albrightové v americké vládě a OSN. Zajímavostí určitě je, že její brože "mluví" za ni, tedy vyjadřují náladu a postoje (had či vosa x kašpárek, motýl).
A vliv knihy na mne? Od té doby se všude možně pídím po podobných doplňcích. Největší výběr mají v antikvariátech, kde jsem už tak častou návštěvnicí. Takže hurá na lov!

Karolína

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš nádherný komentář!