weird BOOKS


Na tyto knížky jsem narazila povětšinou náhodou a nejvíc na nich mimo netradičního příběhu oceňuji grafickou stránku. 

1/ V melounovém cukru, knížka (ne kavárna v Brně), o které napsala Zuz článek s krásnými fotkami a já ji v ten okamžik chtěla taky. No, česká grafika za tou slovenskou o dost pokulhává, ale příběh je stejný. Poetický text, ve kterém je celičký svět z melounového cukru a slova jako jako jáMOR, neŽIT, tygři pojídající rodiče či gang ze Zapomenutých podniků tímto utopistickým textem proplouvají jako loďka na hladině klidného jezera. 

2/ Nejdříve jsem viděla film, teprve po té četla dílo Borise Viana Pěna dní. Netvrdím, že jsem četbu neměla snímkem zkreslenou, ba naopak. Jednotlivé stránky usadily mé otázky na dané místo. Svět, ve kterém si zastříháváte rychle rostoucí oční víčka, tančíte hopsatrot a v hrudníku vám kvete leknín, je romantikou i dramatem s nádhernou grafickou obálkou i sazbou textu. 

3/ Tracyho tygr je má srdcovka. Někdo mi řekl, že ji máte přečíst do osmnácti, no já ji zhltla později a vůbec mi to nevadilo. Útlá knížečka v sobě skrývá život každého z nás, protože my všichni máme při sobě tygra - černého pantera, který nás doprovází životem. 

4/ Moc ráda peču a ochutnávám. Ale jak by mi asi bylo, kdybych měla podobnou vlastnost jako devítiletá Rose, která z jednoho kousku citronového koláče dokáže vycítit pocity lidí okolo ní? 

Když se tak na můj výběr zvláštních knih dívám, cítím z nich melancholii a smutek, protože právě o něm povětšinou jsou. Ale také je v nich spousta životních postřehů, díky nimž jsem opět o něco bohatší. 

Znáte některou z knih? Jak se vám líbila? A jaký je váš výběr poněkud zvláštních knih? Dejte mi vědět. 

Karolína 
Mé nedokonalosti jsou mou předností. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš nádherný komentář!